Mat i barnehagen

For å ha energi til å leke og lære er det viktig å fylle på med sunne måltider gjennom dagen. Hos oss får barna tre sunne og næringsrike måltider i løpet av barnehagedagen. For å sikre sunne og gode måltider har vi 100% assistentstilling på kjøkkenet.

Våre måltider

Hos oss behøver du ikke å tenke på eller bruke tid på å smøre matpakke før du skal ut døren om morgenen, her serverer vi alle måltidene i barnehagen. Barna bruker i snitt ca to timer i måltidsituasjoner hver dag og det gir oss en unik mulighet til å være med på å etablere gode og sunne matvaner.

Til frokost kan barna velge mellom brødskive, knekkebrød eller havregryn, variert pålegg og grønnsaker.

Til drikke serverer vi melk og vann

Til lunsj serverer vi brødmat 3 ganger i uken med variert pålegg. Hver tirsdag og torsdag serverer vi varmmat.

Til drikke serverer vi melk og vann

Til fruktmåltidet serverer vi variert frukt, knekkebrød og smøreoster. De minste har ofte behov for en brødskive på denne tiden av dagen.

Til drikke serverer vi vann